بیشتر بدانیم

مواد غذایی که به بهبود خلق و خو کمک میکند

بیشتر محققین معتقد هستند، نوع غذایی که می خوریم می تواند بر بهتر شدن خلق و خوی ما تاثیر بگذارد. 

  1. دانه های کنجد

برای داشتن احساس بهتر در طول روز،‌ به شما توصیه می کنیم از دانه های کنجد استفاده کنید. در کنجد ماده ای به نام زینک وجود دارد که برای کاهش استرس و اضطراب بسیار مفید می باشد. مطالعات متعددی نشان داده است که زینک می تواند ناراحتی و عصبانیت در خانم ها را به صورت قابل ملاحظه ای کاهش دهد . علاوه بر این زینک برای درمان افسردگی هم بسیار موثر خواهد بود.

  1. شکلات تلخ

مقدار کمی از شکلات سیاه و تلخ در روز می تواند حال و هوای شما را بهتر کرده و به بهبود عملکرد بافت چشایی شما کمک کند. تحقیقات نشان داده اند که شکلات تلخ می تواند هورمون کرتیزول را که به وجود آورنده استرس است، کاهش دهد.

  1. اسفناج

در اسفناج انواع مواد معدنی و هم چنین فولیک اسید وجود دارد، به همین دلیل این ماده می تواند افسردگی را به صورت قابل ملاحظه ای کاهش دهد. علاوه بر این در اسفناج مقدار زیادی زینک هم وجود دارد که برای درمان افسردگی بسیار موثر می باشد.

  1. ماست

ماست یکی از بهترین منابع ویتامین B12 برای کسانی است که گیاه خوار هستند و این ویتامین برای بهبود عملکرد گلبول های قرمز خون ضروری است. با اینکه محققان هنوز در این باره مطمئن نیستند؛ اما ویتامین های گروه B نقش مهمی را در سلامت روحی افراد بازی می کنند. کمبود ویتامین B12 در بدن به افسردگی منجر خواهد شد و ممکن است اختلالات روحی را به وجود بیاورد.

با توجه به این که گیاهان نمی توانند این ویتامین را برای بدن تامین کنند در نتیجه بهترین منبع شما برای دریافت آن لبنیاتی مانند تخم مرغ و یا غذاهای دریایی و گوشت می باشد. گیاه خواران و افراد پیر بیش تر در معرض کمبود ویتامین B12 قرار دارند.

  1. عدس

عدس حاوی فولیک اسید است و به عنوان ماده ای موثر در درمان افسردگی شناخته می شود.

  1. بذر کتان

بذر کتان حاوی اسیدهای چرب مفیدی است که به درمان افسردگی کمک بسیاری خواهد کرد. تحقیقات نشان می دهد مصرف ماهی در همه کشورهایی که میزان افسردگی در آن ها کم تر دیده می شود، بیش تر از سرانه عادی است. تخم کتان هم مانند ماهی حاوی اسیدهای چرب مفیدی است که به شما توصیه می کنیم برای دوری از افسردگی از آن ها استفاده نمایید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *