بیشتر بدانیم, سالم باشید, همراه سبز

سرگذشت تلخ نوستالژی گرما بخش زمستان های دور( چراغ علاء الدین)

یادش بخیر چراغ نفتی (علا الدین) یه زمانی حکم وای فای رو داشت همه رو دور هم جمع میکرد.

یکی از قدیمی‌ترین کارخانه‌های صنعتی ایران با سابقه 60 ساله، این روزها در حالی تعطیل و بر در آن قفل زده شده است که پانزده سال پیش برای حل مشکلش دست به دامن هیأت حمایت از صنایع شد، اما این هیأت به جای اقدام 6 ماهه، پس از 12 سال کارخانه را با 4 میلیارد تومان بدهی به صاحبش برگردانده است.

            به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، یکی از با سابقه‌ترین واحدهای صنعتی کشور در شرایطی با مشکل تولید و بدهی بالای خود دست و پنجه نرم می‌کند که ظاهراً حل این مشکلات حتی از دست غول چراغ جادو هم بر نمی‌آید، کارخانه چراغ‌های علاء الدین، برندی که روزی تولیداتش گرمابخش خانه‌ها بود و آرزو می‌رفت امروز موزه‌ای از لوازم خانگی گرمایشی قدیم و جدید را در خود جای داده و سیر تحول تولید در این حوزه را بتوان در آن مرور کرد، امروز حکایت دیگری دارد.

محمود یاوری مدیر عامل شرکت علاءالدین ایران با حضور در خبرگزاری فارس در این مورد به خبرنگار اقتصادی فارس، گفت: سال 73 این کارخانه را از طریق بورس خریداری کردیم و به دلیل مشکلاتی که در تولید و اداره آن داشتیم، در سال 79 از هیأت حمایت از صنایع خواستیم تا مشکل کارخانه را برطرف کند و در آن زمان، کارخانه به این هیأت سپرده شد.

وی ادامه داد: وظیفه هیأت حمایت از صنایع این بود که در مدت 6 ماه نسبت به حل مشکل واحدهای صنعتی بخش خصوصی اقدام کرده و پس از گذشت این مدت، کارخانه را به صاحبان آن تحویل دهد، اما در مورد شرکت علاءالدین این دوره 6 ماهه به 12 سال رسید.

یاوری تصریح کرد: عملکرد هیأت حمایت از صنایع باعث شد تا 700 کارگر کارخانه بیکار شوند، بخشی از ماشین‌آلات کارخانه نیز تحت عنوان ضایعات به فروش رفت و علاوه بر این، 20 هزار متر از سالن‌های کارخانه نیز به بخش خصوصی برای انجام فعالیت اقتصادی مانند رنگ کردن اتاق خودرو اجاره داده شد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *