بیشتر بدانیم, سالم باشید, همراه سبز

کدو حلوایی خوراکی خوشمزه شبهای زمستان گیلانی ها

 

 

 

کدو حلوایی که در اوایل خرداد ماه کشت شده و در روزهای آخر شهریور برداشت می‌شود، در روزهای پاییز و زمستان، زینت بخش سفره‌های مردم گیلان است.

طبخ انواع خورش، مسما، سوپ، نان و دسر از کدو حلوایی، تنوع مناسبی را به وجود آورده تا مردم این سرزمین بتوانند از این ماده مفید غذایی به شکل‌های مختلف استفاده کنند.

از گذشته‌های دور همیشه در فصل پاییز و زمستان از کدو حلوایی برای پخت انواع غذا‌ها و نان و حلوا و دسر استفاده شده و این سنت از قدیمی‌ها به گیلانیان  ارث رسیده است.

آش کدو که ترکیبی از برنج، شیر و تکه‌های کدو حلوایی است یکی از خوشمزه‌ترین آش‌های گیلان در فصل سرما است که خواص دارویی زیادی نیز دارد.

همچنین  پخت نوعی نان محلی از این گیاه -نان محلی (کدو نان) که ترکیبی از آرد برنج، آرد گندم و کدو حلوایی است نیز از جمله خوراکی‌های تهیه شده از کدو است. همچنین می‌توان به دسر معروف گیلانی‌ها که‌‌ همان کدوی پخته شده با شکر است هم اشاره کرد.

اکثر زنان گیلانی از کدوی پخته شده با شکر به عنوان عصرانه‌ای مقوی برای روزهای پاییزی و زمستانی خانواده استفاده می‌کنند که خوردن این دسر به همراه دارچین طعم دلپذیری به آن می‌دهد.

وی می‌افزاید: دسر دیگری که در بین گیلانیان بسیار طرفدار داشته و باب طبع بچه‌ها نیز هست، «کاکا» نام دارد. کاکا ترکیبی از کدو حلوایی، شیر، تخم مرغ و مقداری آرد است که در روغن سرخ شده و به عنوان یک میان وعده مقوی بسیار خوشمزه است.

راه های ثبت سفارش کدوحلوایی  درجه یک کندوج:

شماره دفتر : 01342344004

شماره تلگرام خدمات مشتریان کندوج (با پاسخگویی ) 24 ساعته : 09224925986

candooj@

candooj.com

candoojnet

بازگشت به لیست

یک نظر در “کدو حلوایی خوراکی خوشمزه شبهای زمستان گیلانی ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *